Jest to wynik braku procedur ochrony danych, nieświadomego korzystania z urządzeń drukujących i skanujących, nie wdrożonej polityki bezpieczeństwa systemów informatycznych.
Jednym z najważniejszych aspektów ochrony danych podczas powstawania i obiegu dokumentów w organizacjach jest zachowanie ich pełnego bezpieczeństwa.
Ochrona danych osobowych i wrażliwych, dane finansowe, poufne informacje handlowe to tylko niektóre z punktów o które trzeba szczególnie zadbać.
Jest to o tyle istotne że po wprowadzeniu polityki RODO firmy muszą zmierzyć się z dodatkowymi obostrzeniami.
Co może przyczynić się do zwiększonego bezpieczeństwa drukowanych i skanowanych danych:
Drukując i skanując dokumenty, firmy nie powinny zostawiać ich bezpośrednio na drukarkach i urządzeniach wielofunkcyjnych.
Drukowanie powinno zostać poprzedzone pełną autoryzacją poprzez podanie kodu pin lub zbliżenie karty dostępowej.
Jak zadbać o takie bezpieczeństo?
Korzystanie z nowoczesnych druakrek i urządzeń wielofukncyjnych powinno częściowo przybliżyć nas do tego, jednak w praktyce okazuje się, że konieczne są dodatkowe zabezpieczenia.
Jest nim zastosowanie dedykowanego oprogramowania pełniącego rolę autoryzacyjną i dostępową do urządzenia.
Dzięki takiemu rozwiązaniu uzykujemy między innymi:
– wydruk, który powstaje dopiero po podejsciu do urządzenia i wprowadzeniu kodu pin lub zbliżeniu karty – wydruk powstaje tylko wtedy gdy jesteśmy przy urządzeniu
– nadawanie praw dostępu dla użytkowników
– zarządzanie kolejką wydruków – użytkownik wybiera ze swojego konta wydruk, który go aktulanie interesuje
– dodatkową funkcjonalnośc w postaci wydruku podążającego – posiadając więcej niż jedno urzadzenie wpięte do systemu możemy drukować na dowolnie wybranym
– zwiększenie wydajności pracy – nie mieszanie się wydruków swoich i innych użytkowników, wydruk tego co w danym momemcie potrzebujemy, wydruk całej listy plików za jednym razem
– zapobieganie nieautoryzowanemu dostępowi do drukarek
Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań zabezpieczających jest nie tylko konieczne ale także wygodne. Przy okazji otrzymujemy niezwykle ułatwiający pracę system.
Ksero Partner opracował i wdraża nowoczesny model zarządzania dokumentami i danymi. Sprawdź jak możemy Ci pomóc i sprawić aby drukowanie w Twojej firmie było proste i bezpieczne.
https://ksero-partner.com.pl/kontakt/
Jeżeli uważasz, że należy się tym podzielić udostępnij:
https://www.facebook.com/KSEROPARTNER
#Bezpiecznedane #utratadanych #cyberataki #kradzieżdanych #bezpieczeństwodruku #prostedrukowanie
Bezpieczeństwo druku i danych
Zawsze chciałeś obniżyć koszty, podnieść efektywność biura i zwiększyć
bezpieczeństwo poufnych informacji?
Ksero Partner
Przedsiębiorstwo Specjalistyczne
ul. Fabianowska 165, 62-052 Komorniki