W interesie każdej firmy jest redukowanie kosztów na tych obszarach, które nie wymagają dużych nakładów finansowych po to, aby móc przeznaczyć je na działania, które w danym momencie pochłaniają większość pieniędzy danego przedsiębiorstwa. Jednym z działów, w których najłatwiej jest ograniczyć część wydawanych pieniędzy, jest drukowanie i kserowanie.
Jeśli dokładnie przeanalizujemy kopie, które codziennie wykonujemy w biurze, może się okazać, że część z nich po chwili ląduje w niszczarce lub koszu na śmieci. Czy warto więc wykonywać papierowe wersje wiadomości email, dokumentów w formacie pdf i całych stron internetowych tylko po to, żeby się z nimi zapoznać i zaraz potem wyrzucić?
Redukcja kosztów to m.in. zrezygnowanie z tych przyzwyczajeń, które każą nam i naszym pracownikom tworzyć papierową kopię większości dokumentów. Warto szerzyć o tym świadomość wśród swoich pracowników poprzez np. dodanie w stopce maila informacji o tym, że należy drukować tylko najpotrzebniejsze wiadomości i dokumenty.
Jeśli musimy skorzystać z naszych urządzeń biurowych, najlepiej zastosować kilka trików, które pomogą w zaoszczędzeniu na tonerze i papierze. Po pierwsze, warto wykonywać kopie dwustronnie oraz zaznaczyć opcję związaną z oszczędzaniem tuszu. Możliwe jest również zwiększenie marginesów oraz zmniejszenie wielkości liter.
Innym rozwiązaniem związanym z redukcją kosztów jest wynajem urządzeń biurowych. Pozwala on na stałą opłatę, w ramach której mamy zapewnioną wymianę tuszu i tonerów oraz ewentualny serwis. W ramach abonamentu możliwe jest dopłacanie za liczbę wykonanych kopii bądź wybranie wariantu, w którym otrzymujemy darmowe kopie. Warto więc zapoznać się ze średnim miesięcznym zużyciem i wybrać taki rodzaj najmu, który pozwoli nam na jak największą redukcję kosztów.
Dzięki wynajmowaniu urządzeń biurowych możliwa jest znaczne ograniczenie wydawanych pieniędzy. Warto zastanowić się nad tym, czy nie będzie to również najbardziej efektywne rozwiązanie – nigdy nie mamy pewności, czy wszyscy pracownicy będą pamiętać o tym, aby zmniejszać marginesy czy kserować dwustronnie, jednak możemy mieć pewność, że korzystanie z możliwości wynajmu urządzeń biurowych i stałe miesięczne opłaty pozwolą nam na lepsze zarządzanie budżetem.
Zawsze chciałeś obniżyć koszty, podnieść efektywność biura i zwiększyć
bezpieczeństwo poufnych informacji?
Ksero Partner
Przedsiębiorstwo Specjalistyczne
ul. Fabianowska 165, 62-052 Komorniki